Meteen naar de inhoud

Facebook & Instagram

Met Facebook en Instagram laat je jouw merk zien aan personen op basis van hun interesses, demografische gegevens en gedrag. Je bouwt via dit platform vaak naamsbekendheid op. Ook kan je jouw merk laten zien aan personen die al eerder interactie hebben gehad met jouw website of social media kanaal. Zo stimuleer je het aantal conversies (online doelen). Personen hebben vaak meerder contactmomenten nodig voordat ze bijvoorbeeld een aankoop plaatsen of contactformulier invullen.

Is adverteren op Facebook wat voor mijn bedrijf?

Facebook is nog steeds één van de meest gebruikte platforms. Voor veel bedrijven is het nog steeds interessant om op te adverteren. In het algemeen is de doelgroep van Facebook tussen de 18 en 65 jaar oud, met een nadruk op de leeftijdsgroep van 25 tot 44 jaar. Richt jij je vooral op personen in deze leeftijdscategorieën? Dan is Facebook adverteren wat voor jou.

 

Is adverteren op Instagram wat voor mijn bedrijf?

Instagram richt zich op een iets jonger publiek dan Facebook, met een primaire doelgroep van mensen tussen de 18 en 34 jaar oud. Dit betekent echter niet dat oudere leeftijdsgroepen geen actieve gebruikers van Instagram zijn.

De gebruikers van Instagram zijn vaak visueel ingesteld en hebben een voorkeur voor het delen en bekijken van foto’s en video’s. Heb jij visueel sterke beelden en is je doelgroep vooral jongere publiek? Dan is Instagram zeker een aanrader om op te adverteren.

Persoonlijk advies?

Weet je niet zeker of Facebook of Instagram wat is voor jouw bedrijf? Neem contact met mij op voor een persoonlijk advies.