Meteen naar de inhoud

5-stappenplan

1. Doel en advertentiebudget

Wat is het doel en wat is het maandelijks budget? Twee essentiële zaken die bepaald moeten worden voordat we gaan adverteren. Een doel is gericht op bijvoorbeeld naamsbekendheid, websitebezoekers of online aankopen. Het geadviseerde minimale advertentiebudget is €300,- per maand.

Het helpt als je hier alvast een indicatie van hebt. Wil je beide liever open laten en wil je ook hier een advies in? Dat is geen probleem.

2. Online marketingplan & gesprek

Vervolgens ontvang je een op maat marketingplan. In het plan vind je o.a. terug:

Aansluitend op dit plan gaan we met elkaar in gesprek. We passen eventueel het plan aan als dit nog nodig is.

3. Opzetten campagnes

Alles is goed afgestemd en is beschreven in het uiteindelijke online marketingplan. Bij officieel akkoord starten we met het opzetten van de campagnes. 

Voordat de advertenties gepubliceerd worden krijg je eerst voorbeelden te zien. Zo heb je een idee hoe de advertenties eruitzien. 

4. Maandelijkse analyse

Je ontvangt een maandelijkse analyse van de belangrijkste resultaten (aantal websitebezoekers, aantal conversies etc.). Bij interesse is een maandelijkse call van 30 minuten een mogelijkheid. Dan lopen we samen door de statistieken. Bekijk hier alvast een voorbeeld rapportage.

Er wordt een Google Analytics 4 voor je aangemaakt om deze statistieken bij te houden. Hier wordt rekening gehouden met de privacy van je websitebezoekers. Het is belangrijk om een privacy-beleid en een cookiemelding op de website te plaatsen. Deze eenmalige opzet van GA4 is gratis als je een abonnement afneemt.

5. Optimalisaties campagnes

Via welk kanaal je ook adverteert, dit is een constant proces. Er wordt geëxperimenteerd met verschillende advertenties, doelgroepen en zoekwoorden. Bovendien moeten Google campagnes zorgvuldig bijgehouden worden om geen posities te verliezen in de zoekmachine.

Aan de slag

Neem contact met mij op en we gaan samen aan de slag!