Meteen naar de inhoud

Zoekmachine

SEO

Met SEO zorg je voor hogere posities in de organische zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. De posities worden bepaald door een aantal factoren. Zo is de snelheid van je website belangrijk, maar ook de hoeveelheid kwalitatieve content die je plaatst. Je bouwt een reputatie op bij een bepaalde zoekmachine (domeinautoriteit). Het voordeel is dat je niet hoeft te betalen voor een websitebezoeker die van een zoekmachine komt. Daarentegen moet je wel tijd steken in het genereren van content op je website.

Is SEO wat voor mijn bedrijf?

Als jij deze vragen met ‘ja’ kan beantwoorden is SEO het juiste kanaal voor jou

  • Je hebt voldoende input om regelmatig nieuwe content te plaatsen op jouw website
  • Je hebt geen advertentiebudget of wil naast jouw SEA campagne ook organisch gevonden worden
  • Je accepteert dat het even kan duren voordat je hoge posities haalt bij relevante zoekwoorden

SEA

Met SEA adverteer je op zoekmachines zoals Google. In tegenstelling tot SEO kom je met deze methode sneller bovenaan de zoekresultaten. Je selecteert een aantal zoekwoorden waarmee jij zichtbaar wil worden. Vervolgens stel je per zoekwoord een maximaal bod in wat je bereid bent te betalen voor een websitebezoeker. Is dit bod hoog genoeg? Dan sta jij op de nummer één positie.

Is SEA wat voor mijn bedrijf?

Als jij deze vragen met ‘ja’ kan beantwoorden is SEA het juiste kanaal voor jou

  • Je beschikt over genoeg advertentiebudget
  • Je wil op korte termijn bovenaan staan bij relevante zoekwoorden

Persoonlijk advies?

Weet je niet zeker of adverteren op een zoekmachine past bij jouw bedrijf? Neem contact met mij op voor een persoonlijk advies.